reklama

V opere.

Mam veľmi dobrú kamarátku s ktorou chodievam do opery, do divadla, na balet a na všelijaké iné podujatia. Zavolá mi - zohnala som lístky na zajtra do divadla - a ja sa pýtam: „Čo dávajú?“ „Neviem, po robote idem pre ne“, odpovie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Obliekam sa do národného a syn sa ma spýta: „Mama čo dávajú?“ „Neviem, keď prídem, tak ti poviem.“ Smiech. Už roky tak chodievame na to isté miesto, na balkón. A vždy je to umelecký zážitok. Opera je tak niečo úžasné, nevadí, že pri mne sedí upratovačka, alebo za mnou starý pán profesor, ktorý vraj nevynechá ani jednu operu. Cez prestávku si dáme džús, obzeráme ľudí a debatujeme o výkone spevákov. Čím viac tam chodíte, tým viac ich už aj poznáte a vžívate sa do ich úloh, aj do roly hlavného hrdinu alebo hrdinky, potom padne opona a vy tlieskate, lebo vždy je to krásne. Len raz sme odišli z polovice predstavenia. Kamarátkinej kolegyni sa to nepáčilo, bola to moderná opera. Úchvatná. Vylievali na seba vodu a mne sa to páčilo. A kamarátkina kolegyňa urazená, že ako môže niekto niečo také napísať! Keď sme ju vyprevadili, začali sme sa strašne smiať. A mrzelo nás že sme tam neostali. Občas ideme do divadla na rovnakú hru a ja jej poviem: „Počúvaj, veď to sme už videli“. „Hej, ale už som kúpila lístky.“ Vidíme to dvakrát - a nevadí. Raz sme skoro nevydržali - niektorí ľudia sa desať minút pred koncom zodvihli a odchádzali – ale mi sme ostali. Ale pre istotu som kamarátke povedala: „A zapamätaj si názov, nie že ťa napadne znovu omylom kúpiť lístky!“ Vychádzame z divadla - niektorí diváci znudene zívajú - a kamarátka tam stretne svoje kolegyne a jedna z nich povie: „Bolo to výborné, však?“

Božena Labáthová

Božena Labáthová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Oraváčka telom aj dušou. Zoznam autorových rubrík:  spomienkyzážitkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu